01.06.2022

autor: Digital Network
Newsy

Przychody Digital Network w kwietniu wzrosły o 56%.

Według wstępnych szacunków, przychody Digital Network w kwietniu wyniosły 3,9 mln zł i były o 56% wyższe w stosunku do kwietnia 2021 roku, w którym osiągnęły 2,5 mln zł. Po czterech miesiącach br., szacunkowe przychody Digital Network wyniosły łącznie 12,6 mln zł i były o 53% wyższe niż w analogicznym okresie 2021 roku. W przypadku spółki zależnej Screen Network SA sprzedaż w kwietniu była większa niż przed rokiem o 64% i wynosiła 3,6 mln zł. Po czterech miesiącach br., szacunkowe przychody spółki zależnej wyniosły łącznie 11,4 mln zł i były wyższe o 63% r./r.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży kwietnia potwierdzają, że jesteśmy głównym beneficjentem transformacji cyfrowej w reklamie zewnętrznej. Mamy największą w Polsce sieć 20 tysięcy ekranów, posiadającą duże zasięgi reklamowe. Dzięki nim docieramy z kampaniami do 6,5 mln osób dziennie. Zbudowanie tak dużej infrastruktury reklamowej zajęło nam 10 lat. Jest to proces wieloletni i kosztowy. Obecnie czerpiemy z niego profity, a domy mediowe traktują nas jako lidera całej kategorii cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce. Dzięki temu realizujemy coraz więcej kampanii i pozyskujemy nowych reklamodawców – komentuje Wojciech Bieńkowski, prezes Digital Network.

Model biznesowy Digital Network polega na sprzedaży czasu reklamowego w dostępnej sieci nośników. Stałe koszty bezpośrednie obsługi sieci ekranów oraz istotnie większa od obecnie zakontraktowanej pojemność sieci daje możliwość dalszego zwiększania przychodów bez dodatkowych nakładów inwestycyjnych co przekłada się, na wzrost rentowności. Infrastruktura Digital Network składa się z czterech rodzajów nośników. Najważniejszymi z nich są ekrany Super Screen, znajdujące się w centralnych punktach miast oraz wielkoformatowe ekrany LED CITY, mieszczące się przy głównych skrzyżowaniach i arteriach komunikacyjnych.

Reklamodawcy wybierają ekrany LED ponieważ oferują nieporównywalnie większe możliwości w zakresie kreacji niż statyczna, papierowa ekspozycja na bilbordzie. Badania dowodzą, że atrakcyjnie przygotowana reklama cyfrowa jest 20 razy lepiej zapamiętywana. Co ważne, nasze zasięgi reklamowe i pozycja lidera reklamy cyfrowej w Polsce umożliwia bezpośredni kontakt z centralami globalnych marek, takich jak na przykład Samsung. Dzięki temu mamy dostęp do ich międzynarodowych budżetów. Przykładem na to jest wspólna kampania nowych modeli telefonów w formacie 3D z udziałem Żabsona – podkreśla prezes Bieńkowski.

W pierwszym kwartale br. Digital Network jako lider rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej odnotował 8,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 54% r./r. Zysk netto wzrósł o 90% r./r. i wynosił 1,1 mln zł. EBITDA Digital Network wynosiła 4,2 mln zł, rosnąc o 12% r./r.