„Między 2021 a 2023 rokiem przychody Digital Network wzrosły o 100%, a marża operacyjna poprawiła się z 30% do 35%. Przewidujemy, że ciągu najbliższych trzech lat spółka utrzyma dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów. Prognozujemy 14% 3-letni CAGR przychodów do roku 2026 oraz 16% średnioroczny wzrost raportowanego wyniku EBITDA.” – pisze autor raportu, Dominik Niszcz, starszy analityk Domu Maklerskiego Trigon.
Do wyznaczenia ceny docelowej przyjęto w raporcie metodę DCF, która zwraca wartość 70 zł na akcję w horyzoncie 12 miesięcy. Wycena porównawcza implikuje wartość na akcję w wysokości 92 zł bazując na wskaźniku P/E i również 92 PLN bazując na EV/EBITDA.
Zdaniem Dominika Niszcza głównymi czynnikami wzrostu spółki do 2027 roku będą: ”1) Tempo rozwoju sieci zakładane na średniorocznym poziomie 10-15%, w tym planowany każdego roku wzrost o 10% liczby ekranów LED Premium w dużych miastach; 2) Poprawa wykorzystania „inventory” – pętli reklamowej czyli czasu reklamowego dostępnego na nośnikach spółki, co przełoży się na wzrost przychodów i rentowności bez ponoszenia istotnych nakładów inwestycyjnych; 3) Strukturalne zmiany na rynku: transfer budżetów reklamowych z internetu.”
Autor raportu zwraca także uwagę na silną pozycję gotówkową spółki oraz wysoką dywidendę.
„Na koniec 2023 roku Digital Network dysponowało gotówką w wysokości 25mln zł … Na dywidendę przeznaczone zostało w tym roku 17mln zł co implikuje DPS 4,1 zł. W kolejnych latach zakładamy, zgodnie z polityką dywidendową spółki, wzrost dystrybucji do odpowiednio 5,0 zł i 5,5 zł na akcję.”- czytamy w opublikowanym raporcie.
Digital Network jest liderem polskim rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home, DOOH). Poprzez swoją spółkę zależną Screen Network zarządza największą w Polsce siecią ekranów reklamowych zdywersyfikowanych pod względem wielkości oraz lokalizacji. Ekrany typu Super Screen oraz City Screen znajdują się w topowych lokalizacjach największych miast w Polsce, głównie w Warszawie ale także w Katowicach, Poznaniu, Łodzi czy Szczecinie, generując 10 mln kontaktów na dobę. Digital Network jako jedyny z dużych graczy na rynku Out Of Home (OOH) w Polsce ma ekspozycję wyłącznie na strukturalnie rosnący segment reklamy cyfrowej.
„Udział tego segmentu w rynku outdoor wzrósł z 15% w 2021 roku do 25% w 2023 roku i w naszej opinii będzie się dynamicznie zwiększał w kolejnych latach. Na najbardziej rozwiniętych rynkach zachodnich, takich jak Wielka Brytania czy Australia, segment cyfrowy stanowi ponad 50% udziału w rynku” – podkreśla Dominik Niszcz z Domu Maklerskiego Trigon.
Pierwsze rozpowszechnienie raportu nastąpiło 26 września.
W cytowanym raporcie znajdują się wymagane zastrzeżenia prawne.
Link do pełnej treści raportu: https://digitalnetwork.pl/wp-content/uploads/2024/09/DIG-raport-260924-002.pdf