Zarząd spółki ogłosił prognozę wyników finansowych pierwszego półrocza 2025 roku:
• przychody ze sprzedaży: 35,9 mln zł (wzrost o 25% r/r)
• zysk z działalności operacyjnej: 15,3 mln zł (wzrost o 57% r/r)
• EBITDA: 21,5 mln zł (wzrost o 37% r/r)
• zysk netto: 13,1 mln zł (wzrost o 37% r/r)
• zysk netto przypadający Jednostce Dominującej: 12,2 (wzrost o 47% r/r)
W przypadku wykonania zapowiadanej prognozy, istotnej poprawie ulegną wskaźniki rentowności:
• rentowność operacyjna: 43% (wzrost o 9 p. p. r/r)
• rentowność EBITDA: 60% (wzrost o 6 p. p. r/r)
• rentowność sprzedaży netto: 37% (wzrost o 4 p. p. r/r)
Ogłoszona prognoza potwierdza systematyczną poprawę wyników i wskaźników rentowności jakie spółka notuje w czwartym, kolejnym roku obrotowym.
Prognoza pierwszego półrocza 2025 vs. wyniki 2024 rok
(w tys. złotych) | 01.01.2025 30.06.2025 | 01.01.2024 30.06.2024 | Zmiana 2025/2024 % |
Przychody ze sprzedaży | 35 866 | 28 783 | 25% |
Zysk z działalności operacyjnej | 15 332 | 9 774 | 57% |
EBITDA | 21 475 | 15 666 | 37% |
Zysk netto | 13 097 | 9 555 | 37% |
Zysk netto przypadający Jednostce Dominującej | 12 163 | 8 273 | 47% |
Rentowność sprzedaży (%) | 2025 | 2024 |
Rentowność operacyjna = zysk z działalności operacyjnej/przychody ze sprzedaży | 43% | 34% |
Rentowność EBITDA = EBITDA/przychody ze sprzedaży | 60% | 54% |
Rentowność sprzedaży netto (ROS) = zysk netto/przychody ze sprzedaży | 37% | 33% |
Prognozowane wyniki potwierdzają, że w tym roku nie tylko rośniemy znacznie szybciej niż cały rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital OOH), ale także systematycznie poprawiamy wskaźniki rentowności mimo rosnących kosztów utrzymania sieci ekranów oraz jej rozbudowy o nowe lokalizacje. Dzięki ugruntowanej pozycji lidera w swoim segmencie, w największym stopniu korzystamy z transformacji cyfrowej branży i systematycznego wzrostu udziałów rynkowych DOOH, wynoszącego obecnie ponad 29%. Nasze główne przewagi konkurencyjne to wysokomarżowy model biznesowy, osiągnięty efekt skali gwarantujący największe, ogólnopolskie zasięgi reklamowe kampanii cyfrowych oraz duży potencjał wzrostowy naszego inventory czyli czasu reklamowego w pętli emisyjnej, którego poziom wykorzystania możemy zwiększać bez dodatkowych nakładów inwestycyjnych. Ogłoszona prognoza stanowi też dobry prognostyk dla wyników całego roku
– komentuje publikowane wyniki Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network SA
Zapraszamy do lektury pełnego raportu:
Raport 16/2025 Szacunkowe wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2025 roku